Člověk, nebo AI? Íránsko-holandská všestranná umělkyně Sevda Alizadeh alias Sevdaliza ve své žánrově rozkročené tvorbě stírá hranice mezi lidstvím a technologiemi a představuje utopickou vizi budoucnosti. V ní umělá inteligence nepřináší hrozbu, ale vykoupení od společenských tlaků, kterým čelí veřejně známé osobnosti.
V dětství zápasila v národní basketbalové lize. Písničkářství a produkci se teprve dekádu nazpět začala učit za pochodu. Dnes Sevdaliza patří mezi nejvýraznější osobnosti současného experimentálního popu. Od trip hop-jazzového debutu ISON z roku 2017 pojmenovaného po kurdské královně hadů přes poslední desku Shabrang nesoucí název převzatý z perské mytologie Sevdaliza propojuje odkaz na své etnické kořeny s posthumanistickými motivy. Ne bezdůvodně získala přídomek „antická futuristka“. Její hudba společně s audiovizuální tvorbou (do značné míry ovlivněnou mysteriózními filmy Davida Lynche) se noří do nejtemnějších poloh lidské existence – a to i těch, které bychom raději chtěli nechat neodkryté.
Číst vícePoslední výstřední personou Sevdalizy je Dahlia – femmenoidka vytvořená umělou inteligencí, která se stala Sevdaliziným alter egem během nahrávání EP Raving Dahlia a jejího těhotenství. Dahlia je pomocnicí, viditelnou tváří popové hvězdy, která nespí a nejí. Zároveň je ale i ztvárněním Sevdaliziny sociální kritiky útočící na toxické standardy, jimiž společnost poměřuje ženy. V ní pak pokračuje společně s kanadskou popovou experimentátorkou Grimes i na nejnovějším singlu Nothing Lasts Forever.
Tlumočeno do znakového jazyka.