M. Craft

M. Craft

Austrálie 20.7.2018 / 22:30 - 23:30
Cylinders Gong stage

Martin Craft ale není zadumaný, do hlubin emocí ponořený songwriter, u kterého by dávalo smysl, že musí tvořit uprostřed izolace.

Jako mnoho dalších lidí často mám pocit zklámání z toho, jak se svět vyvíjí. Měl jsem rád dobrodružství a šílenost velkého města, ale už to není, co to bývalo. Z měst se stávají pracovní tábory pro velké firmy, a umění, které tam vzniká, tento pocit odráží,” nastínil Craft, proč mu po čase stráveném v hluku velkoměst přišlo ideální převést impresionistické nálady klavírních improvizací vzniklých v Los Angeles do epických skladeb alba Blood Moon v tichu národního parku Joshua Tree. 

Ovlivněný zenovým smýšlením britského filosofa Alana Wattse o vztahu lidstva k přírodě a potřebě narovnat v ní všechno do pravých úhlů a krychlí, začal se Craft cítit mnohem víc příjemněji na poušti. Docela odvážný krok rodáka z australské metropole Canberra, který žil v Londýně, Kalifornii a dnes v Berlíně. Dlouholetý kytarista Jarvise Cockera, vyhledávaný producent a spolupracovník Empire of the Sun nebo Tiësto, vystudoval klasiku a obdivuje Ravela stejně jako Alice Coltrane. 

Album Blood Moon, za které získal velké uznání, není vyloženě individualistické dílo: dotvořit ho Craftovi pomáhali bubeník Seb Rochford (Polar Bear), zpěvačka Kristina Train, harfenice Mary Lattimore a houslista Paul Cartwright (Kamasi Washington). Songwriter Craft tentokrát před texty upřednostnil hudbu: abstraktní verše spíš dotvářejí celkovou atmosféru skladeb ovlivněných účinkem měsíčního svitu. “Někteří lidé věří v boha nebo anděla strážného nebo prostě v něco vyššího, co je stráží. Já jsem nikdy v něco podobného moc nevěřil. Ale když jsem žil na poušti, nějak jsem vždy cítil přítomnost měsíce.”