Narodila se v Galileji, její matka v Maroku a otec v Brazílii, nezvyklé příjmení však získala po prababičce pocházející z Rumunska. Náleží do vlny umělců hledající v mnohonárodostním Izraeli identitu příklonem k jazyku předků. Zatímco Yasmin Levi se upnula k ladino a Liraz k peršině, Lala Tamar našla spojnici k sefardským prarodičům z Maroka v zapomenutém dialektu haketia. Nazpívala v něm debutové album a pomohla tak oživit s ním spojenou jedinečnou severoafrickou židovskou kulturu.
„V Izraeli hudba vždycky odráží prostředí, ze kterého jste vzešli. Skutečnou výzvou pro mne bylo pak z něho vytvořit nový moderní zvuk,“ vysvětlila Lalar, což znamená uctivé označení paní domu. Staré písně marockých žen aktualizovala elektronikou, hip hopem, popem a reggae. Zpívá hebrejsky, arabsky, portugalsky, v ladino a haketia a feminismem v textech a názorech nešetří. Za minulostí se ohlíží, převádí ji však do současnosti a ve své popové hudbě hledá pro haketia nové uplatnění. Třeba v Duu Andalus s flamenkovým kytaristou Oferem Ronenem.
Lala Tamar je stejně populární v Izraeli jako v Maroku, kam jezdí nejen koncertovat, poslední dobou se tu hlavně věnuje studiu gnawa music a o tom má být i její nové album.
Za podpory:
.png.aspx?width=250&height=124)