Zapeklitě rytmický experimentální afro-dub, z něhož se vám zatočí hlava ve smyslu názvu Fofoulah neboli Je to tam! Přesvědčení o naplnění afro-západní mise nemohla londýnská skupina vyjádřit úderněji. Jako když bouchnete do bubnu sabar: hlomozivého symbolu senegalské a gambijské hudby a rytmického vůdce skupiny. Směsí západoafrických stylů, elektronických tanečních beatů, jazzu, funky a hip hopu Fofoulah neútočí pouze na taneční buňky, senegalský zpěvák a raper Batch Gueye v jazyce wolof vybuzuje i naše svědomí ve smyslu: Probuďte se, svět zas takový ráj není! A komu to nedochází, vtluče mu to se sabarem doslova hlavy. Britský bubeník Dave Smith, známý ze skupiny Roberta Planta, ale čerpá z daleko více zdrojů a bedlivě vnímá nejčerstvější proudy londýnského elektronického undergroundu, konkrétně bass music.
Dávno se ví, že Londýn afro-západní fusion music přeje: na rozdíl od pařížské africké scény se britská multikulturní metropole soustředí víc na taneční elektroniku, improvizační hudbu a moderní jazzové groove. Britský bubeník Dave Smith, známý ze skupiny Roberta Planta, ale čerpá z daleko více zdrojů: tím nejcennějším se jazzmanovi staly pobyty v Gambii, kde studoval hru na tradiční sabar. Artilerii dunivých dřevěných bubnů, spojených s jedním z nejkomplikovanějších západoafrických rytmů a s velkou pravděpodobností i planetárních.
Číst víceFofoulah (v jazyce wolof „je to tam“) připomíná pavučinu a Smith nenasytného pavouka ohledávajícího možnosti polapení co největšího množství společně smýšlejících hudebních much. Smith také bedlivě vnímá nejčerstvější proudy londýnského elektronického undergroundu, konkrétně bass music. Vyslovenou radost mu pak přináší, pokud dubové echo a elektrobeaty nejsou v klinči se sabary a opravdu mimořádnou baskytarou Johnnyho Brierleye. Nejsou, samozřejmě, na tom lze trvat. Vše do sebe zapadá, včetně psychedelických dozvuků analogových syntezátorů a kosmické zvukomalby saxofonisty a klávesisty Toma Challengera a „mbalax“ kytary Phila Stevensona.
Druhé album Daega Reka (Truth), znovu natáčené ve studiu Real World Petera Gabriela, zasáhlo všechny relevantní hudební ankety a delegovalo Fofoulah na Womex, kde jejich koncert patřil k vrcholům veletrhu.