Himalayan Dalai Lama

Himalayan Dalai Lama

Česká republika 17.7.2016 / 18:45 - 19:30
Electronic stage

Když nás to v předchozí kapele Luis Bunuel přestalo bavit, ale měli jsme strašnou touhu hudbu dělat – jenom jsme věděli, že už musíme jinak. Musíme zkusit něco jinýho. Tak jsme se začli věnovat Djingu, ale protože jsme měli zkušenosti s hrou na nástroje, tlačilo nás to do toho se k tomu vracet. Z toho vznikli prvotní tóny Himalayan Dalai Lama.

A pak už to nešlo zastavit. Seděli jsme u toho snad skoro každej den. Težký bylo překlenout to, že už nestojím s kytarou na stagi a nezpívám, ale tím jakou mně to dává možnost v dnešní době to pomalu převážili výhody jako, že tu hudbu můžu dělat každej den, můžu ji dělat doma, na cestách, že můžeme doslova složit to co nám dovoluje představivost. Je v tom obrovská volnost.

Vydali jsme letos debutový LP Lama, na kterým jsme pracovali v průběhu celýho roku 2015, kdy vlastně náš projekt vznikl. Projeli jsme hned v dubnu 2015 13 měst v Evropě (Londýn, Berlín, Krakow, Vídeň, Bratislava, Praha a další…) a to byl velkej krok a mezník v našem hudebním smýšlení. Tam jsem si uvědomil, že jsem celou dobu uvažovali o hudbě úplně jinak. V předchozích projektech, jsme vždycky fungovali jako český zpívající kapela a dost se vlastně vymezovali na tento malý stát. Jako Himalayan Dalai Lama jsme se právě nejprve dost uzavřeli a začali dělat instrumentální hudbu – s občasnými hosty na vokál. To nám mnohem víc dovolilo to posílat dál za hranice – komunikovat s muzikanty třeba v Londýně, ve Vídni. Začít hledat labely a podobný umělce po celým světě, učit se od nich a inspirovat se v nečem novým. Každej den jsme se potom pomalu posouvali víc do hloubky celý týhle producentský umělecký věci. Sami se to vlastně snažíme pochopit, nejsme spokojení se vším a pořád víme, že je kam se posunovat. S tím souvisí i náš sound, kterej se snažíme budovat od základů syntézy – zatím nepoužíváme samply. U každýho zvuku kterej vzniká, nám hodně záleží aby byl co nejvíc originální, aby se s ostatníma lehce spojil, aby ta hudba dýchala, měla prostor a aby to člověka uspokojovalo když to slyší. Z jedné části je to hodně inspirace od jiných umělců, z té druhé je to uchopení jejich myšlenek, spojení je s našima a tvoření nové cesty jak s těmito myšlenkami nebo principy pracovat. To kam míříme si představuji něco jako fůzi jednoduchých minimálních elektronických beatu a harmonii s lehce tanečním potenciálem naplněným silnými melodickými podklady s lehkostí vzduchu.