Vliv hip hopu na současný život Keni i celé Afriky je obrovský a Muthoni Ndonga pochopila, že pokud chce do budoucna rodné zemi, a zvlášť ženám, v rámci možností alespoň nějak pomoct, nezbývá než zatáhnout do hry zkušené elektro producenty. Po boku má od roku 2013 švýcarskou posádku Jean „Hook“ Geissbuhler a Greg „GR!“ Escoffey, a k dispozici tak nervní zvuk jak z praku, často uváděný hláškou, že pokud by The Fugees pocházeli z Keni, zněli by jako Královna bubnů Muthoni. „Na hip hopu mám ráda to, že na jedné straně můžete rapovat o své přitažlivé přítelkyni a na straně druhé o skutečně závažných věcech v životě.“
Pochází z národa Luo a na soupravu tradičních bubnů nyiduonge by coby žena neměla hrát – jsou určené pouze mužům. „K čertu s tím, jdu do toho a uvidíme, co přijde,“ řekla si kdysi Muthoni s představivostí natolik divokou, že nezbyl prostor, aby se zaobírala tím, co se smí a nesmí, včetně vyzývavých afrofuturistických kostýmů a názorů zpochybňujících zakořeněná společenská pravidla. Její hip hop mohou klidně hrát rádia, jenom by ho neměli poslouchat politici a chlapi považující ženy za nezbytný přívažek. Poslední album She je temperamentní oslavou ženství a Muthoni na něm volně cituje ikonickou americkou spisovatelku a aktivistku Maye Angelou: „Být ženou v Keni je práce na plný úvazek za poloviční mzdu, a dokonce ani to někdy neplatí.“
Proslula výpravnými, vizuálně dotaženými videoklipy – „Myslím si, že videoklipy jsou další vrstvou vyprávění – můžete vyprávět příběh v textu písně, ale můžete vyprávět příběh vizuálně, což pomocí textu není možné. Vidíme dříve, než slyšíme. Proto jsou videoklipy pro mě tak důležité.“ – a zejména famózními, naprosto strhujícími koncerty, na kterých dokáže přenést úplně všechno, co umí, a ještě hodně navíc.
Za podpory:
.png.aspx?width=300&height=81)