Z Burnova světového úspěchu jdou doslova mrákoty a v historii moderní africké hudby se už ve dvaatřiceti letech zařadil mezi velikány měnící vnímání černého kontinentu. Je spojován s afrobeatsem - nejvýznamnější afropopovou vlnou od 80. let zasahující globální scénu. Ale víc ho tím naštvat nemůžete: svou hudbu nazývá výhradně afrofusion a dává tím na vědomí, že vedle nejrůznějších afrických stylů zahrnuje také snad všechny žánry černošské hudby, včetně soulu, hip hopu, R & B, jamajského dancehallu, trinidadského soca nebo britského house. „Mou vizí vždycky bylo vybudovat prostřednictvím hudby most mezi všemi černochy ze všech koutů světa.“
Ne nadarmo má na ruce vytetovaný portrét Fely Kutiho a ne náhodou je k vynálezci afrobeatu přirovnáván. A nejde o to, že Burnův dědeček byl Kutiho manažerem, jako spíš o Burnovy podobně tvrdé a často nesmlouvavé názory na politiku, kolonialismus, nadřazenost Západu, chudobu, ochranu přírody a kulturní panafrikanismus propojující a sjednocující africké národy s rozsáhlou diasporou. Během studií a častých pobytů v multikulturním Londýně se proto přihlásil k veršům Petera Toshe ze skladby African: „Bez ohledu na to, odkud pocházíš, dokud jsi černoch, jsi také Afričan.“
Svůj aktivismus, životní názory a odpor ke znečišťování přírody vložil do dvou dokuvideoklipů, které stojí za vaši pozornost: Whisky Documentary a Artist Spotlight Stories.