Jak to dopadne, když se králík z Maastrichtu vydá na lov za asijským tygrem, do cesty se mu připlete psychedelický drak a královna diska Donna Summer a společně se usadí na ostrově Thaichedelic. Přeloženo do češtiny: mladí sběratelé alb asijského a anatolského psychedelického popu 60. let namixovali posluchačskou vášeň s rockem, funky, surfem a diskem. Dvoukrkou elektrickou kytaru doplnili thajskou tradiční loutnou phin, analogovými syntezátory, klávesami a rachotem bicích.
Takový způsob hraní s okamžitou odezvou na tanečních parketech prý milují a label Les Disques Bongo jim vyšel vstříc. Celoevropský úspěch alba The Rabbit That Hunts Tigers pak korunovala účast na festivalech Trans Musicales, Le Guess Who? a Eurosonic.
Thajský a kambodžský psychedelický pop 60. let odkrývá příběh jedinečného kulturního třesku na pozadí politických změn, vietnamské války a masivní migrace vesnického obyvatelstva do velkých měst, kde propadlo nadšení pro západní rock, naposlouchaný z amerických vojenských rádií. V Bangkoku a Phnompenhu se tehdy začaly dít věci, o kterých Západ nikdy nepředpokládal, že by mohly nastat. Žili tu kreativní géniové schopní doslova na koleně stvořit popmusic, kterou nelze jen tak odmávnout jako nadšeneckou kopii Elvise, Beatles, The Doors, Milese Davise, Otise Reddinga či Jamese Browna.
Číst víceFascinující thajský pop na globální scénu pronikl docela nedávno s archivními alby a – buďme upřímní – jeho obliba šla ruku v ruce s touhou Západu po bizarní exotické hudbě. Totéž platí pro Kambodžu, jejíž zlatou éru popmusic po celém světě proslavily americké skupiny Dengue Fever a Khruangbin. Zatímco jejich členové do Asie vycestovali, mladíky z undergroundové scény Maastrichtu to teprve čeká a svůj zájem o asijskou psychedelii odvozují jen od poslechu, ale už se tam prý chystají. Mezitím před sebou vyslali posla: letošní vyvedené album The Age of Aquarius.
Za podpory: