Zkuste si pustit jeho nejslavnější skladbu Epikur. Budete se cítit jako absolventi průletu kosmickým nekonečnem. Když německý producent David August podobně silné kusy hrál v orchestrální úpravě v impozantní Labské filharmonii, rodil se jednoduše zážitek přesahující hudební rozměry.
"Vytváření hudby, tedy samotný akt tvoření obecně, by měl být zbaven jakékoliv racionalizace. V tom nejlepším případě by měl být odrazem podvědomé komunikace," říká klasikou školený experimentátor na trase Berlín – Hamburg. Královstvím elektroniky otřásl už v roce 2013, v době vydání své debutové eklektické koláže Times. Mixuje v ní senzitivní techno s jazzovými sóly, nechává naplno vypuknout taneční euforie, od začátku do konce působí jako scenárista rytmických zvratů. A této role se nevzdává ani během svých dalších sonických vzletů.
Číst víceJeho nevyzpytatelné, přesto strhující experimenty mají sílu pohlcovat evropské kluby, stejně tak ale např. vyprodat tři koncerty s Německým symfonickým orchestrem v Berlíně. Nejde přitom o rozjívenost nebo o nenaplněné ambice, ale o přirozené hledání a dotváření svébytného hudebního rukopisu. "Najít odvahu a pustit se do skutečného dialogu se sebou samým. To je pro mě ohromná výzva," říká na téma autorského (sebe)hledání devětadvacetiletý August, jehož live-show na Colours 2019 může působit jako manifest nových forem elektronické hudby.